گواهینامه FSSC 22000

گواهینامه FSSC 22000 certification
5/5 - (100 امتیاز)

گواهینامه FSSC 22000

گواهینامه FSSC 22000 سیستم ایمنی مواد غذایی یک طرح صدور گواهینامه کامل هست. این یک طرحی هست که برای ممیزی و صدور گواهینامه سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی (FSMS 22000) ارائه می دهد.

سازمان GFSI به دلیل نقص در برخی قسمت های استاندارد ایزو 22000:2005 مانند PRP ها این استاندارد را تایید نمیکرد. بنابراین با تلاش چند سازمان استانداردهای جدیدی منتشر شد. در نهایت سازمان GFSI استاندارد FSSC 22000 را در سال 2010 معرفی و منتشر میکند. لذا گواهینامه FSSC22000 نیز قابلیت صدور پیدا کرد. استاندارد مورد بحث مانند تمامی دیگر انواع استاندارد قطعا در طول زمان و طی سالهای آتی ویرایشهای جدیدی میخورد.

سازمان هایی که بدنبال دریافت گواهینامه FSSC 22000 هستند. باید بدانند که این استاندارد بسیاری از استانداردهای مورد تایید سازمان GFSI را با یکدیگر ترکیب و یکپارچه میکند.

کاربرد گواهینامه FSSC 22000

گواهینامه FSSC 22000 یکی از فراگیر ترین رویکردها را در جهت ایجاد و بقاء یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی برای سازمان هایی که مبادرت به تولید محصولات غذایی می نمایند، ارائه می گرداند. بواسطه آنکه پایه و اساس این استاندارد، استاندارد ISO22000 ، میباشد بصورت کامل و پیوسته با سایر سیستمهای مدیریتی از قبیل گواهینامه ایزو 9001 ، ایزو 14001  و  ایزو 45001یکپارچه میگردد و بعنوان یکی از اجزاء اصلی و جدا ناپذیر توانمندیهای هر سازمان تولیدی غذایی برای ارتقاءکیفیت و تأمین ایمنی می باشد.

گواهینامه FSSC 22000 راهی را به سازمان ها ارائه می دهد تا بتوانند در یک سطح بین المللی نشان دهند که آنها از یک سیستم مدیریت جامع و فراگیر مطابق با الزامات ایمنی مواد غذایی از هر دو منظر مشتریان و نهادهای نظارتی بهره مند می باشند.

استاندارد FSSC 22000 برای پوشش تمامی مراحل و فرآیندهای زنجیره تأمین و عرضه مواد غذایی هستند. که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با محصول نهایی مورد مصرف، در ارتباط می باشند. طراحی گردید. این استاندارد برای همه افراد و بخش های سراسر زنجیره غذایی یک چتر مدیریت ایمنی واحد فراهم میاورد. که تصمیم گیری به منظور آموزش، پیاده سازی و ممیزی مدیریت ایمنی مواد غذایی در هر سطح از زنجیره غذایی را آسان تر می نماید.

نحوه دریافت گواهینامه FSSC

اخذ و دریافت گواهینامه FSSC مانند دریافت گواهینامه ایزو 22000 هست. همان مراجعی که گواهینامه های بین المللی ایزو را صادر میکنند، بعضا گواهینامه FSCC را نیز صادر می کنند. گرفتن گواهینامه اف اس اس ای برای خیلی از کاربران و متقاضیان سخت بنظر می آید. در حالیکه اینگونه نیست و براحتی مانند گواهینامه های ایزو قابلیت صدور دارد.

اخذ فوری و ارزان گواهینامه FSCC از طریق مرکز سیستم کاران به شماره تماس 79165-021 مقدور هست. تمام گواهینامه های صادره بایستی توسط یک مرجع معتبر و بین المللی انجام گردد. مدرک FSSC بایتسی دارای شماره گواهینامه با قابلیت رهگیری در سایت داشته باشد.

خیلی از شرکتهای متقاضی چون این اطلاعات را ندارند به دام افراد سودجو گرفتار می شوند. اینگونه از افراد و شرکتهای نا معتبر با سو استفاده از عدم آگاهی متقاضیان، به آنها گواهینامه های فیک ارایه می دهند. صرف اینکه یک گواهینامه به زبان لاتین در یک سایتی به زبان انگلیسی رجیستر میگردد ، کفایت اصالت گواهینامه را نمی کند.

دریافت فوری و ارزان گواهینامه FSSC را با سیستم کاران تجربه کنید. این مرکز با تسلط کامل بر مراجع صادر کننده اصلی ، کاربران و متقاضیان با کمترین قیمت ممکنه و با استفاده از تخفیفات گروهی به مدرک FSSC اصلی می رساند.

شرایط دریافت گواهینامه FSSC

مراحل و شرایط دریافت گواهینامه FSSC مورد سئوال اکثر متقاضیان هست. شرایط اخذ گواهینامه FSSC تقریبا مشابه شرایط دریافت گواهینامه ایزو 22000 هست. هر شرکتی با زمینه فعالیت صنایع غذایی می تواند گواهینامه FSSC را بگیرد. اخذ گواهینامه FSCC دارای الزاماتی هست که بطور مشروح در زیر این الزامات را اوردیم. اما شما می توانید صفر تا صد کار را به مرکز سیستم کاران واگذار نمایید. مرکز سیستم کاران به شماره تماس 79165-021 کلیه امور ثبت و صدور گواهینامه FSSC شرکت شما را انجام می دهد.

شرایط دریافت گواهینامه FSSC معمولا در هر شرکتی که مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد بطور خودکار در حال اجراست. یعنی هر شرکتی که مجوز اداره بهداشت را داشته باشد، عملا شرایط دریافت و اخذ گواهی نامه FSSC را دارد. لذا می تواند براحتی گواهینامه FSSC را بگیرد.

الزامات FSSC 22000

گواهینامه fssc22000 شامل الزامات اضافه ایست که تاکیدی دوباره بر معیارهای در حال حاضر، تولید کنندگان و تامین کنندگان دارد. معیارهایی که می بایست تحت پوشش استاندارد های تشکیل دهنده آن، منطبق بر آنها باشند.

این الزامات اضافی تصریح می کند که:

تولیدکنندگان می بایست لیستی از الزامات قانونی، حقوقی، تنظیمی و بیرونی در ارتباط با ایمنی مواد غذایی ارائه بدهند. مشتمل بر آنهایی که با مواد اولیه، عرضه خدمات و تولید و توزیع محصولات مرتبط می باشند. علاوه بر آن تولید کنندگان می بایست موارد زیر را رعایت کنند.

کدهای عملیاتی مرتبط با ایمنی مواد غذایی
الزامات مشتریان مرتبط با ایمنی مواد غذایی

و سایر الزامات و امکانات اضافی مرتبط با ایمنی مواد غذایی که از جانب مشتریان تعیین می گردند را اجابت نماید.

سیستم ایمنی مواد غذایی می بایست انطباق با این الزامات و نیازمندی ها را نشان دهد. و نسبت به آن اطمینان حاصل نماید.

تولیدکننده نیز باید اطمینان حاصل نماید که کلیه خدمات از جمله (تسهیلات آب و برق و … ، حمل و نقل و نگهداری) که ممکن است بر ایمنی مواد غذایی ، تاثیرگذار باشند، دارای الزامات شناسایی و مشخص شده ای می باشند که در مستندات آن به اندازه مورد نیاز برای انجام تجزیه و تحلیل مخاطره، توصیفی و در انطباق با الزامات PAS 220:2008 – – قابل مدیریت می باشند.

در نهایت، تولید کننده می بایست نظارت موثر بر پرسنل در کاربرد صحیح اصول و شیوه های ایمنی مواد غذایی متناسب با فعالیت های خود را، تضمین نماید.

فرق گواهینامه ایزو 22000 و گواهینامه FSSC 22000

این دو استاندارد دارای چارچوبهای تقریبا مشترکی هستند. گواهینامه ISO 22000 توسط سازمان استاندارد جهانی اسزو حمایت میشود. اما گواهینامه FSSC 22000 توسط نهادی بنام GFSI حمایت میگردد. گواهینامه ایزو 22000 بخاطر جهانی بودنش بیشتر طرفدار دارد. اکثر شرکتهای فعال در حوزه صنایع غذایی بیشتر اخذ گواهینامه ایزو 22000 را به اخذ گواهینامه FSSC 22000 ترجیح می دهند.

گواهینامه ایزو 22000 چیست و چه مزایایی دارد؟
گواهینامه ایزو 22000 چیست و چه مزایایی دارد؟ 79165 – 021 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی مورد نیاز شرکتهای فعال صنایع غذایی از سیستم کاران

گواهینامه ایزو 22000 چون با پسوند عبارت ISO شروع میشود بیشتر مورد حمایت جوامع بین المللی هست. گاهی اوقات برخی مشتریان دارا بودن گواهینامه FSSC22000 را می پسندند.

کاربرد استاندارد FSSC 22000

سازمان هایی که بدنبال دریافت گواهینامه fssc 22000 می باشند باید بدانند این استاندارد دامنه کاربرد وسیعی دارد و هر سازمانی را با هر پیچیدگی و سطحی در برمی گیرد ، این سازمان ها به شرح زیر می باشند:

تولید کنندگان محصولات حیوانی فاسد شدنی، به استثنای ذبح (کشتار ) و قبل از ذبح ( کشتار ) به عنوان مثال: بسته بندی گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و محصولات ماهی.

برای تولید کنندگان محصولات گیاهی فاسد شدنی ، مانند: میوه و سبزیجات تازه دارای بسته بندی یا کنسروی، آب میوه های تازه، میوه های کنسرو.

تولید کنندگان محصولات با عمر مفید طولانی، مانند: محصولات کنسرو ، بیسکویت، تنقلات، روغن، آب آشامیدنی، نوشابه، ماکارونی، آرد، شکر، نمک.

تولید کنندگان مواد و ترکیبات غذایی

بنابراین جهت دریافت گواهینامه FSSC22000 بایستی سازمان ها به سمت استفاده یکپارچه از تمامی استانداردهای مورد قبول سازمان غذایی جهانی حرکت کرده و با ایجاد یک استاندارد ایمن یکپارچه خود را برای ممیزی های این استاندارد آماده سازند و پس از تایید سازمان های مرجع مورد تایید بین المللی به گواهینامه مورد نظر خود دست یابند .

لازم به ذکر است استاندارد FSSC22000 توسط تمامی CB ها امکان صدور دارد اما بایستی دقت شود که تمامی این مراجع تاییدیه جهت صدور این مدرک را ندارند.

بنر ایزو

مرکز سیستم کاران اولین و بزرگترین مرجع اطلاع رسانی صحیح به کاربران در خدمت شماست. تنها با یک تماس کلیه اطلاعات لازم، هم از نظر فنی و هم از نظر ثبت و صدور گواهینامه FSSC را دریافت نمایید.

با ما جهانی فعالیت کنید . . . 

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن: 79165-021

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

5 Responses

  1. گواهینامه FSSC 22000 یا سیستم ایمنی مواد غذایی برای سازمان هایی که محصولات غذایی تولید میکنند بسیار کاربردی است. ما برای کارخانه صنابع غذایی و خوراکی گواهینامه ایزو 22000 از مرکز سیستم کاران دریافت کردیم و توانستیم با موفقیت پیاده سازی کنیم.

  2. وقت بخیر. برای کارخانه تولید کنسرو گواهینامه FSSC 22000 سیستم ایمنی مواد غذایی دریافت کردیم و مستندات را هم کامل و رایگان به ما ارائه کردند. حتما برا تمدید گواهینامه ها هم به مرکز سیستم کاران مراجعه میکنیم. با سپاس

  3. ما در زمینه تولید و بسته بندی فراورده های گوشت و مرغ فعالیت میکنیم و گواهینامه ایزو 22000 و گواهینامه FSSC 22000 لازم داریم. میخواهیم فوری صادر بشه در واتساپ براتون پیغام گذاتشیم

  4. گواهینامه FSSC 22000 سیستم ایمنی مواد غذایی یک گواهینامه یکپارچه و کامل است و یک سیستم تضمین ایمنی و کیفیت برای محصولات غذایی ایجاد میکند. گواهینامه FSSC 22000 مخصوصا در سطح بین المللی بسیار معتبر و قابل قبول است.

  5. ما گواهینامه FSSC 22000 سیستم ایمنی مواد غذایی از مرکز سیستم کاران گرفتیم. یک کارخانه تولید و بسته بندی مواد پروتئینی داریم و این گواهینامه خیلی برای ما مفید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo